Strand Camping Gnosjö

21 september 2025 - Gnosjö, Zweden

Op donderdag 18 sept. zijn we naar strand camping Gnosjö gereden. Eerst natuurlijk boodschappen gedaan. Het is een mooie dag en hebben dan ook heerlijk in het zonnetje zitten te genieten.

Op vrijdag 19 sept heeft Rian de eerste was in de machine gedaan. In de morgen is er een beetje motregen gevallen. De temperatuur was goed. In de middag was het zonnig weer met af en toe een wolk.

Op zaterdag 20 sept. was er op camping grote schoonmaak. Een mevrouw legde ons uit dat dit 2x per jaar gebeurde. Alle vaste campinggangers hielpen mee. In plaats daarvoor kregen zij wat korting. Dus win win. Wij hebben het e.a. vanonder ons luifel gadegeslagen. Best leuk om een aantal te zien werken 😉😉 Rian heeft de stoere dame uitgehangen en heeft een poging gedaan om te gaan zwemmen . Het meer was echter te ondiep om een slag te maken.

Zondag 21 sept. heeft het heel de morgen geregend.  Dus heerlijk uitgeslapen en ik ( Riny) heb liggen lezen. Om 12.30 uur stopte het met regenen en hebben we het plan opgepakt om op de fiets naar het industriëel museum te  gaan in Gnosjö. Naar een leuk fietstochtje bleek het museum gesloten te zijn terwijl de website aangaf dat het open zou zijn. Jammer maar helaas. We zijn op zoek gegaan naar een koffie / eettentje en naar enig rondfietsen hebben we die gevonden. Het was een pizzeria, maar meer als dat. Een zeer uitgebreide menukaart goed personeel in een zeer mooie zaak. En niet onbelangrijk zeer goed eten. Daarna terug naar camping gefietst. Fietsen op de drager en net op tijd klaar voor een regenbui. De herst is duidelijk ingetreden in zweden.  Na 4 nachten hier gestaan te hebben gaan we morgen weer verder.

Foto’s

5 Reacties

  1. Anja:
    21 september 2025
    Gnosja, was inderdaad een leuk museum. Google klopt vaker niet vwb openingstijden, de website is meer up to date.

    Ja, zien werken is altijd leuk.

    Dapper van Rian hoor, vaak is het water in een meer, steenkoud....brrr.

    Jullie hebben weer een heerlijk tentje gevonden.
  2. Elly:
    21 september 2025
    Je zult het zwemmen wel missen. Leuk wat van jullie gehoord te hebben, en inderdaad. Prachtige lucht. Ook al wordt het wat kouder, dat mag de pret niet drukken. Een harte groet
  3. Esther:
    22 september 2025
    Stoer hoor rian! En wat is de lucht mooi vastgelegd!! Het gaat om de reis er naar toe, en niet alleen de bestemming, dus ach ja museum dicht. Heerlijke pizzeria gevonden
  4. Maaike:
    23 september 2025
    Ben weer bij! Leuk om al jullie verhalen te lezen. Tot de volgende reisverslagen. Veel plezier nog daar!
  5. Ineke:
    27 september 2025
    Lekker dagje!!