Niort
9 april 2026 - Niort, Frankrijk
Gisteren zijn we vertrokken uit Rouen De Tomtom gaf gelijk aan dat we op de aangegeven route een milieuzone in zouden rijden. Daar dachten wij anders over. Vanaf de camperplaats zijn we langs de seine Rouen uitgereden. Dit betekende veel dorpjes etc. Maar geen sein van de tomtom op milieuzone. Uiteindelijk konden we de seine over met een pont. Snel waren we weer op de snelweg richting Spanje. Ons doel voor die dag was Niort, een plaatsje 180 km boven Bordeaux. Dit hadden we zo rond 17.00 uur bereikt. We staan nu op een camperplaats met stroom maar zonder sanitair. Het was er 26 graden. We hadden onderweg al besloten hier 2 nachten te blijven.
Donderdag 9 -4- 26
Het was markt in de stad. Rondom een overdekte markthal stonden allemaal kramen. Leuk om te zien. De stad was ook een fort rijk, du Donjon, wat te bekijken was. Helaas waren ze de helft aan het renoveren. Ter compensatie konden we voor dezelfde prijs nog naar een ander museum. Dit hebben we gedaan. Dus na het fort naar het andere museum, Museo Bernard d'Agesci. Kwam mooi uit want het kwik buiten was inmiddels opgelopen tot 29 graden. Zowel het fort als het andere museum waren zeker de moeite waard. De 2, het fort en musea lagen wat uit elkaar dus ook de stad gezien. Nu met de beentjes omhoog en morgen weer verder.
Foto’s
5 Reacties
-
Ingrid:9 april 2026De foto’s zeggen weer genoeg hoe mooi jullie reis is. Stuur ook wat zonnetje en warme temperaturen deze kant op hoewel ik vandaag niet mocht klagen! Veel plezier 😘
-
Ineke:9 april 2026Net op reis en nu al zoveel moois!! Hoop dat Spanje jullie op aangename temperaturen trakteert 😉
-
Elly:10 april 2026Jullie weten het, hard blazen richting Denemarken, waar het gesneeuwd heeft.
-
Anja:10 april 2026Jullie gaan goed van start. Geniet van al het moois wat op jullie pad komt.
-
Maaike:20 april 2026Wat zijn jullie qua temperaturen de vakantie goed begonnen zeg☀️

